2012. augusztus 1.

Húsrózsák snidlingmártással





A minap megvettem a régóta áhított snidlinget, és azonnal tudtam, hogy mit fogok belőle készíteni – snidlingmártást. Már csak azt kellett kitalálnom, milyen hús mellé adjam. Persze nem arra célzok, hogy milyen húsféle mellé, hiszen borítékolni lehet nálam, hogy csirke-mell-é. Mell-esleg nem is volt itthon most másféle husi. Mivel a mártás meghatározza, hogyan készüljön a hozzá tartozó hús, nincs túl sok lehetőség a ötletelésre. A szaftos hús ugyebár kilőve, a rántott sem szerencsés, marad tehát a töltött vagy a sima sült hús. Én az utóbbit választottam, és hogy ne legyen olyan száraz, beecseteltem némi kenőanyaggal. A darált csípős paprikával csínján kell bánni, mert ennél az ételnél a mártás a lényeg, nem szabad elterelni róla a figyelmet a hús csípősségével. De egy kis pikánsság még megengedett. A hús a receptben leírt módon való felszeletelését és feltekerését a sasliknál próbáltam ki először, és most is emellett döntöttem, mert az így kapott húsrózsákat szépen lehet tányérba ültetni.
A fogyókúránk miatt mi most is csupán zöldségköretet ettünk hozzá, de leginkább a burgonyapüré illik mellé, vagy talán a krumplikrokett.


Hozzávalók 2 személyre:

1 egész csirkemellfilé
1 kis zöldpaprika
1 ek. tejföl
½ mk. darált csípős paprika
olívaolaj

snidlingmártás


elkészítés:
  1. A tejfölt elkeverjük a csípős paprikával, az olajjal és a sóval. A magházától megfosztott paprikát vékony csíkokra vágjuk.
  2. A csirkemellekről levágjuk a belső filét, és a többi hússal együtt hosszában ujjnyi vastag csíkokra vágjuk. (Nekem 12 db lett.)
  3. A felcsíkozott húsdarabokat kiklopfoljuk (így hosszú hússzeleteket kapunk), és ecset segítségével mindegyiket megkenünk a tejfölös páccal.
  4. A vékony hússzeleteket a szélesebbik végüktől kezdve feltekerjük, és olajjal vékonyan kikent hőálló tálba ültetjük. Felülről enyhén rájuk nyomunk, hogy biztosabban „üljenek”.
  5. A tetejüket és az oldalukat megkenjük kevés olívaolajjal, és közéjük dugjuk a paprikacsíkokat.
  6. Forró sütőben készre sütjük, majd a snidlingmártással együtt tálaljuk. Burgonyapürét vagy rizst adunk mellé.
sütési hőfok: 180-200°C
sütési mód: alul-felül sütés
sütési idő: 25-30 perc





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése