2012. július 11.

Madártej tortácskák





Egy régi barátnőm egyik alkalommal ezt a tetszetős süteményt tette elém, amikor vendégségben jártam náluk. Korábban már mesélt róla, hogy mennyire finom, ill. én is láttam a neten. Amikor megkóstoltam, nem jutottam szóhoz, annyira ízlett. Szerintem ő már akkor tudta, hogy hamarosan újra megsüti, hogy újra elájulhassak. :D Így is lett, és amikor ebédre voltam hozzájuk hivatalos, akkor a szintén imádott tejszínes sertésmájat ezzel a - már kedvenc – sütivel koronázta meg. Akkor vittem magammal a fényképezőgépet is, és megörökítettem ezt a szépséges és finomságos sütikét. Mivel megérkezésemkor még nem volt felszelve, ezért huncut mosollyal az arcomon megkértem a barátnőmet, hogy ezúttal ne hagyományosan kockákra vágja, hanem legyen egy kicsit különlegesebb. Hamar előkerült a fánkszaggató, és már az első darab után látszott, hogy jó ötletnek bizonyult a más formára való alakítás. A technika bevált, az eredmény igazán szemet gyönyörködtetően kedves lett. Érdekes módon alig maradt leeső rész, amiket aztán nagy röhögések közepette a családtagjaival együtt gyorsan el is pusztítottunk. Kicsivel később a kis tortácskák nagy része is „elpárolgott”.






Hozzávalók 25x30 cm-es tepsihez:

Tésztához:
8 tojásfehérje
8 ek. cukor
8 ek. finomliszt
1 tk. sütőpor

Krémhez:
8 tojássárgája
2 cs. vaníliás pudingpor
1 ek. finomliszt
8 dl tej
20 dkg vaj
20 dkg cukor
0,5 l tejszín
1 cs. zselatin fix

elkészítés:

  1. A tojásfehérjét kemény habbá verjük, hozzáadjuk a cukrot, és addig verjük, amíg kifényesedik. Óvatosan hozzáforgatjuk a sütőporos lisztet, majd sütőpapírral bélelt, kivajazott, kilisztezett tepsibe öntjük. Előmelegített sütőben megsütjük.
  2. A tojássárgákat elkeverjük a pudingporral, a liszttel, majd apránként addig hígítjuk a tejjel, amíg önthető állagú nem lesz.
  3. A többi tejet felforraljuk, majd a tűzről lehúzva, állandó keverés mellett, vékony sugárban beleöntjük a tojásos keveréket. Visszatesszük a tűzre, és kis lángon krémmé főzzük. Amint egyet buggyan, elzárjuk alatta a lángot, és a krémet teljesen kihűtjük.
  4. A vajat habosra kavarjuk a cukorral, elkeverjük a kihűlt pudinggal, majd a kész vaníliakrémmel bevonjuk a piskótát.
  5. A tejszínt kemény habbá verjük, rásimítjuk a krémre, pár órára hűtőbe tesszük, majd kör alakúra szaggatjuk, vagy tetszés szerint felszeleteljük.
sütési hőfok: 160°C
sütési mód: alul-felül sütés
sütési idő: kb. 25 perc





 
A recept a Kifőztük gasztromagazin 2013. júliusi számában is megjelent.


4 megjegyzés:

  1. Annyira helyesek ezek a kis tortácskák! Szívesen elfogadnék egyet-kettőt. ...hármat... :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :) Ugye?! Nem hiába könyörögtem ki anno azt a fánkszaggatót. ;) Már alig várom, hogy én is elkészítsem, és abból még nagyobb örömmel kínállak majd meg. De addig is küldök ezekből párat. :)

      Törlés
  2. Kedves Macskanyelv! A betűk nagyon-nagyon halványak, ezért alig olvashatóak, javaslom vállasszon valamivel karakteresebb árnyalatot.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Li Papa! Sajnálom, ha neked halványak tűnnek, de mivel eddig még nem érkezett panasz a betűszínre, ezért, ha nem haragszol, inkább nem változtatnék rajta. Remélem, azért így is szívesen nézelődsz majd a receptjeim között. :)

      Törlés