2021. április 11.

Narancsos-csokoládés szelet

 

 

 



Ez egy nagyon csokoládés szelet – csokiimádóknak kötelező darab. ;) Nevelőapám közelgő névnapja alkalmából kezdtem el agyalni azon, mit is süssek neki, és ihletre várva, egy német nyelvű oldalon jött velem szembe az alábbi recept eredetije. Mivel az a mód, ahogyan ennek a sütinek a tésztája készül, számomra újdonságnak hatott, mindenképp ki akartam próbálni. Igaz, a cukor, a kakaópor és a csokoládé mennyisége riasztónak tűnt, de ez mégsem tántorított el attól, hogy nekifogjak. A fent felsorolt hozzávalók mennyiségét csökkentettem, és vittem bele egy kis pluszt is: narancsot. A saját préselésű gyümölcsökből lévő reggeli italunk előtt ui. én mindig meg szoktam menteni a narancshéjat, amennyiben kezeletlen héjú narancs is kerül az itókába. Mivel ez a gyümi jó barátságban van a csokival, egyértelmű volt, hogy mire használom fel a narancsok „alkatrészeit”. A tésztához írt víz egy részét ilyen módon narancslére cseréltem, a héjat pedig a krémhez kevertem. Mindig is szerettem a narancsos étcsokit – hát most megkaptam sütiben. :) A tészta ruganyos, és sokáig puha marad; különösen illik a délutáni kávézgatáshoz pl. névnap alkalmából, vagy csak úgy. ;)




Hozzávalók 35x30 cm-es tepsihez:

a tésztához:
12 dkg vaj
5 dkg holland kakaópor
1,5 dl víz
1 dl narancslé
3 tojás
10 dkg natúr joghurt
30 dkg finomliszt
25 dkg cukor
1 csapott tk. szódabikarbóna

a csokoládékrémhez:
30 dkg étcsokoládé (nálam 50 és 70%-os vegyesen)
8-10 dkg porcukor (vagy a csokoládé édességétől függően)
2 dl habtejszín
6 dkg vaj
3 bio narancs reszelt héja (friss vagy szárított)

elkészítés:

  1. A vizet az átszűrt narancslével, a vajjal, a kakaóporral lábasba téve összemelegítjük, majd elzárjuk alatta a lángot, és a lábast hideg vízfürdőbe állítva hűlni hagyjuk.
  2. Belekeverjük a tojásokat, a joghurtot, majd hozzáforgatjuk a porcukorral, szódabikarbónával vegyített lisztet.
  3. A tésztamasszát a sütőpapírral bélelt tepsibe simítjuk, és előmelegített sütőben megsütjük. Tortarácsra téve kihűtjük, majd úgy vágjuk ketté, hogy a tésztalapok 35x15 cm-esek legyenek.
  4. A krémhez a tejszínt a porcukorral forráspontig melegítjük. A feldarabolt csokoládét tálba tesszük és ráöntjük a forró tejszínt. 1-2 percig állni hagyjuk, majd simára keverjük. A csokoládémasszát teljesen kihűtjük.
  5. A puha vajat a masszához adjuk, és robotgéppel magas fokozaton habosra kavarjuk. Hozzáforgatjuk a reszelt narancshéj 2/3-át. (Ha szükséges, hűtőbe tesszük dermedni.)
  6. Az egyik tésztalapot visszatesszük az elmosott tepsibe, elosztjuk rajta a krém felét, majd befedjük a másik tésztalappal, és rásimítjuk a többi krémet. Tetszés szerint megmintázzuk, megszórjuk a többi narancshéjjal, és folpackkal letakarva, dermedésig hűtőbe tesszük. Négyzet alakú szeletekre vágjuk (21 szeletünk lesz).

sütési hőfok: 160°C
sütési mód: alul-felül sütés (középső sín)
sütési idő: kb. 25 perc

Tipp:

  • Ha nincs 35x30 cm-es tepsink, akkor állítható sütőkeretet is használhatunk. Ez esetben a sütőpapírral bélelt gáztepsibe tesszük a méretre állított keretet, és belesimítjuk a tésztát. Én általában így készítem, mert a kész tészta széleit nem kell egyenesre vágni.
  • A megsült tésztát nem szeretem benne hagyni a tepsiben, mert a forró gőz nehezebben távozik a tésztából, ami így felvizesedhet. Ezért éles pengéjű késsel a még meleg tésztát óvatosan elválasztom a sütőkeret falától, és a sütőpapír segítségével áthúzom a sütő rácsbetétjére. Ezután egy ív tiszta sütőpapírt, ill. egy másik tepsit teszek a tésztára, és óvatosan átfordítom. Lehúzom róla a használt sütőpapírt, és visszateszem a rácsra. Így hagyom kihűlni.
  • Ha lágyabb állagú krémet szeretnénk, készítsük 3 dl tejszínnel vagy kevesebb csokoládéval.

 




 

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szép a terítés! A süti finomságát pedig "személyesen" garantálom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :) A virágokat is, bár nem tudtál róla, hogy loptam pár szálat a kertből! ;)

      Törlés