2012. augusztus 7.

Fűszeres húsokkal göngyölt cukkinis palacsinta





Anyáék pár napra elutaztak pihenni, és szombaton este értek haza. Érthető, hogy nem volt sem ideje, sem kedve vasárnapra főzni, ezért engem kért meg, hogy készítsek valamit. A húsos palacsintáim eddig mindig sikert arattak, ezért most is valami hasonlót, de mégis kicsit mást szerettem volna készíteni. Kíváncsi voltam, megsül-e a vékony hússzelet a kész palacsintában. Megsült, de jóval tovább tartott, mint gondoltam.
Nyugodtan mehet hozzá több öntetet is, akkor szaftosabb lesz. Én csak azért csináltam hozzá, hogy ne égjen meg a palacsinta. Hercegnőburgonyával, sokféle sajtos paradicsomsalátával és kapros-répás almasalátával tálaltam.

Hozzávalók 6 személyre:

Palacsintához:
2 tojás
30 dkg liszt
5 dl tej
2,5 dl víz
1 tk. só
1 mk. cukor
1 ek. napraforgóolaj + a sütéshez
1 közepes méretű cukkini

Töltelékhez:
70-80 dkg csirkemell (4 egész)
grillfűszer
Provence-i fűszerkeverék
őrölt fekete bors

Öntethez:
4 ek. tejföl
1 tojássárgája
1 tk. bazsalikom

napraforgóolaj (esetleg olyan, amiben előzőleg húst pácoltunk vagy sütöttünk)

elkészítés:

  1. A palacsinta hozzávalóiból elkészítjük a tésztamasszát, majd letakarva kb. fél órát állni hagyjuk. Nagy lyukú reszelőn belereszeljük a cukkinit, és kisütjük a palacsintákat. Hűlni hagyjuk.
  2. A húst vékony szeletekre vágjuk (nekem 16 db lett) és kiklopfoljuk. A hússzeletek felét mindkét oldalukon meghintjük grillfűszerrel (pluszban lehet borssal is), a többit Provence-i fűszerrel.
  3. A kész palacsinták közepére 1-1 hússzeletet fektetünk, jobbról, balról ráhajtjuk a palacsintát, majd lentről fölfelé feltekerjük.
  4. A palacsintatekercseket középen kettévágjuk, és állítva, a kiolajozott hőálló tálba sorakoztatjuk
  5. Az öntethez a tejfölt elkeverjük a tojással, az olajjal, a fűszerekkel, rákanalazzuk a palacsintákra, és alufóliával letakarva sütőbe toljuk. Az utolsó 15 percben levesszük róla a fóliát, és pirosra sütjük az ételt.
sütési hőfok: 180°C
sütési mód: alul-felül sütés
sütési idő: kb. 60 perc
 

Tipp: 
A kisebb hússzeletekből kettőt is tehetünk a palacsintára, vagy a lelógó hússzéleket levágjuk, és azt tesszük a palacsinta fedetlen részeire.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése