2012. július 30.

Lecsó egyszerűen







Nem épp dicsekedni való, ha az ember szinte minden zöldségre azt mondja, hogy „én ezt nem szeretem!” Pedig én a nyers zöldpaprikát és a paradicsomot tényleg nem szeretem mind a mai napig. De a lecsót annál inkább! :D Bár ezt is csak pár év óta mondhatom el magamról. A Kutyafülnek köszönhetem, hogy megkedveltem ezt a zöldségragut. Az ő kedvéért ui. bármit hajlandó vagyok megfőzni, olyat is, amit én nem ennék meg, mert zöldségből van. Ennek ellenére lecsót jó ideig nem csináltam. Aztán egy nap direkte azért kilátogattunk a piacra, hogy jóféle hozzávalókat vegyünk. Miután utánanéztem a készítés mikéntjének, asztalra kerülhetett ez a szerintem is nagyon finom zöldséges zutyulék. Jajj, bocsánat, de a „zutyulék” szót itt most nem pejoratíve használtam, csak az állagát akartam imigyen lefesteni. Mert ahogy én csinálom, az valóban zutyulékos – a jól szétfőtt paprikát ui. én is meg bírom enni. :D Számomra így az igazi. :)






Hozzávalók 4 személyre:

10-12 roppanós, fehér húsú zöldpaprika
7-8 lédús paradicsom (lehetőleg érett és jó édes fajta)
2 nagy fej vöröshagyma
6 gerezd zúzott fokhagyma
1 ek. őrölt pirospaprika
őrölt csili (elmaradhat)

cukor (elmaradhat)
1 ek. szilárd mangalicazsír

elkészítés:

  1. A paradicsomokat tálba tesszük, felöntjük forrásban lévő vízzel, majd 1-2 perc elteltével lehúzzuk a héjukat, és a húsukat feldaraboljuk.
  2. A megmosott, magházuktól megfosztott paprikákat karikára szeljük, a darabolt paradicsomhoz adjuk, megsózzuk, és alaposan összeforgatjuk.
  3. A hagymát finomra aprítjuk, a lábasban felhevített zsíron kissé megpirítjuk, majd a tűzről levéve hozzákeverjük az áttört fokhagymát, a pirospaprikát, és rátesszük a zöldségeket. Jól összeforgatjuk.
  4. Fedő alatt, kis lángon puhára pároljuk, közben néha megkeverjük, és ha szükséges, cukorral ízesítjük. A levét a felére elforralva, fedő nélkül főzzük tovább, majd tálaljuk. Friss kenyeret (vagy akár naant) kínálunk hozzá.

Megjegyzés:

Hagyományosan nem kell fokhagymát és őrölt pirospaprikát tenni bele, de ezek jó ízt, ill. szép színt adnak az ételnek.

Tipp:
A lecsót kolbásszal, szalonnával, rizzsel vagy tojással is dúsíthatjuk.
Aki csípősen szereti, az egyik paprika helyett tehet belőle 1 szál hegyes erős paprikát.










2 megjegyzés:

  1. A lecsó után végigpörgettem a kedvenc ételeid sorát.HÁT NEM SEMMI! Nagyon éhes lettem! Bármelyik jöhetne,lányom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D De jó, örülök, hogy megnézted a kedvenc kajákat! :) Te bármikor kaphatsz bármelyikből, Anya. ;)

      Törlés