2012. augusztus 10.

Vaníliaöntet





Mindig is szerettem a vanília sodót, de sosem készítettem. Mivel fagylaltalapnak is kiváló, végre nekifogtam. A vaníliaöntet készítésének persze nem ez az egyetlen módja, de én emellett döntöttem. Használható hozzá vaníliakivonat vagy vaníliarúd kikapart magja, de én eddig mindig csalódtam az utóbbiban. Sosem lett vanília ízű, bármit készítettem belőle. Így aztán maradtam a jól bevált Bourbon vaníliás cukkernél.




Hozzávalók:

2 tojássárgája
2 dkg cukor
1,5 dl tej
8 dkg házi készítésű cukrozott, sűrített tej
1 cs. Bourbon vaníliás cukor

elkészítés:

  1. A tojássárgákat a cukorral lábasban fehéredésig keverjük, majd hozzáöntjük a sűrített tejjel kevert, meglangyosított tejet.
  2. Kézi habverővel, kis lángon addig kevergetjük, amíg be nem sűrűsödik. (Viszonylag híg állagú lesz, de ha kihűl, kissé besűrűsödik.)
  3. Hozzáadjuk a vaníliás cukrot, és kihűtjük, vagy pl. aranygaluskához azonnal tálaljuk.

Receptek vaníliaöntettel:
Vaníliafagylalt egyszerűen

Vaníliás krémfagylalt






2 megjegyzés:

  1. :) Vanília=♥ Szeretem az ilyen jóféle finomságokat. Akár így, akár fagyinak. ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor ezzel nem vagy egyedül. ;) Én leginkább aranygaluskához szeretem, viszont való igaz, hogy a fagyinak is jót tesz. Most fagyiba rejtve küldöm neked. :)

      Törlés