2012. augusztus 7.

Sajtos-virslis muffin






Megint frankfurti virsli! A minap vettem észre, hogy még mindig nem fogytam ki belőle, ezért meg akartam szabadulni a maradék 1 pártól, még mielőtt Szalmon Ella meglátogatna bennünket. :D Mivel 100 évvel ezelőtt egyszer készítettem sós muffint, úgy éreztem, itt az ideje megismételni a dolgot. A konyhaszekrényben ott lapult a régi recept, amit ezúttal kissé átalakítottam. A kész muffin ízre számomra tökéletes lett. Jól illett a saját készítésű maradék pizzakrémhez is. Anya spéci sütőjében sütöttem, így ő is kapott 3 muffint sütőbérleti díj gyanánt. :D Ő is szerette. :)




Hozzávalók 12 darabhoz:

1 pár frankfurti virsli
1 kis fej vöröshagyma
1 kis fej lila hagyma
25 dkg finomliszt
1 cs. sütőpor
10 dkg trappista vagy eidami sajt
2 tojás
2 dl tej
2 púpozott ek. 20%-os tejföl
10 dkg vaj, felolvasztva
2 gerezd zúzott fokhagyma
1 tk. őrölt rozmaring

őrölt fekete bors
kevés mangalicazsír
vaj a sütőformához
köménymag a szóráshoz

elkészítés:

  1. A hagymát felaprítjuk, és kevés zsíron a felkockázott virslivel együtt megpirítjuk. Hűlni hagyjuk.
  2. A lisztet elvegyítjük a sütőporral, a reszelt sajttal, ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, rozmaringgal bolondítjuk.
  3. A tojást a tejjel hígított tejfölhöz dolgozzuk, majd beleforgatjuk a lisztes keveréket, a hagymás virslit és a langyos olvasztott vajat.
  4. A tésztamasszát elosztjuk a vajjal kikent muffintepsi mélyedéseiben, a tetejüket meghintjük köménymaggal, és előmelegített sütőben megsütjük.
  5. A kész muffinokat langyosra hűlve, fokhagymás tejföllel kínáljuk, de főzelékekhez is adhatjuk.
sütési hőfok: 180°C
sütési mód: hőlégkeverés
sütési idő: kb. 25 perc


Megjegyzés:
Ezt a muffint úgy is elkészíthetjük, hogy a hagymás virslit és a sajtot nem forgatjuk bele a tésztamasszába, hanem rétegezzük: 1 ek. massza, 1 sor töltelék és megint 1 sor tésztamassza. Én mindkét módszerrel kipróbáltam, és nekem ezzel az utóbbival valamiért jobban ízlett. A fotón azonban a beleforgatásos módozattal készült muffin látható. :)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése