2021. október 10.

Fehércsokoládé-habos rakott torta

 

 


 

 


Írhatnám azt is, hogy pont ilyenre terveztem ezt a desszertet, de akkor hazudnék, és azt még itt, a Sünisen is elfogadhatatlannak tartom. ;)
Valójában kuglófot akartam sütni, de a kisült tészta csak félig jött ki a szilikon sütőformából – gondolom, a rizsliszt, a kókusztejszín és -olaj törékenyebbé tette. Menthetetlen volt, ezért a balesetes maradványok felhasználására egyéb édességet kellett kitalálnom. Maga a tészta kifejezetten finom volt, és mivel az utóbbi időben nem normális módon rákaptam a tiramisura, ezért valami ahhoz hasonlót szerettem volna készíteni. Ha már a tésztához részben kókusztermékeket használtam, gondoltam, legyen a krém is abból.
Ez az egyszerű, ám mutatós (akár karácsonyra/szilveszterre is elkészíthető) és igen laktató rakott torta lett belőle, és a kóstolás után egyáltalán nem bántuk, hogy elbaltázódott a kuglóf. :D

 



Hozzávalók 18 cm-es tortához:

a tésztához:
10 dkg fehér tönkölyliszt
3 dkg fehér rizsliszt
2 dkg holland kakaópor
4 g sütőpor
11 dkg finomítatlan nádcukor
1 tojás
1 kis narancsból nyert 0,5 dl narancslé és -héj
0,5 dl kókusztejszín (pl. Delcoco)
25 ml kókuszolaj
3 dkg mazsola

a habhoz és a díszítéshez:
5 dl kókusztejszín
10 dkg fehér csokoládé
2 cs. Bourbon vaníliás cukor
holland kakaópor
reszelt narancshéj
fehércsokoládé-reszelék


elkészítés:

  1. A kétféle lisztet elvegyítjük a kakaóporral, a sütőporral, a narancs lereszelt héjával. A mazsolát felöntjük az átszűrt narancslével, és hagyjuk megduzzadni.
  2. A tojást a cukorral kihabosítjuk és hozzáadjuk a kókusztejszínt, a kókuszolajat, valamint a mazsolát a narancslével együtt.
  3. Beleszitáljuk a lisztkeveréket, alaposan összekeverjük, és egy kis méretű, vajjal kikent, liszttel behintett tepsibe öntjük. 180°C-ra előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt készre sütjük (tűpróba!).
  4. Az elkészült süteményt kiborítjuk a tepsiből, és tortarácsra téve hagyjuk teljesen kihűlni.
  5. A habhoz 1 dl kókusztejszínt felhevítünk, az összetördelt csokoládéra öntjük, és 1 perc elteltével alaposan összekeverjük. Kihűtjük.
  6. Közben a többi kókusztejszínt magas falú edénybe öntjük, 30 percre mélyhűtőbe tesszük, majd a vaníliás porcukrot is hozzáadva, robotgéppel kemény habbá verjük. Óvatosan beleforgatjuk a kókusztejszínes fehér csokoládét.
  7. A süteményt ujjnyi vastag szeletekre vágjuk, és a felét lerakjuk a sütőpapírral bélelt, kapcsos tortaforma aljába (én tortagyűrűt használtam). Rásimítjuk a hab felét, elrendezzük rajta a többi tésztát, és elsimítjuk rajta a megmaradt habot. Néhány órára hűtőbe tesszük.
  8. A díszítéshez papírból sablont készítünk, és annak mentén a torta tetejét meghintjük kakaóporral. Az üresen maradt közöket csoki- és narancshéjreszelékkel díszítjük, a torta szélére pedig körben szintén reszelt narancshéjat szórunk.

Megjegyzés:

  • Ha nincs kedvünk tésztát sütni hozzá, akkor megmaradt kakaós süteményből vagy csokiöntetbe mártogatott babapiskótából is elkészíthetjük.
  • Ehhez a desszerthez kb. 45 dkg kuglóftésztát használtam fel, a többit pedig lefagyasztottam. (Hiszen én a receptben megadott mennyiségeknek a duplájából sütöttem a kuglófot. A dupla adag tészta kb. 45 perc alatt sült meg, és bár nem próbáltam, de úgy tippelem, hogy a fele mennyiség – tepsibe sütve – kb. 25 perc alatt biztos elkészül.)

 



2 megjegyzés: