2012. augusztus 7.

Csípős krumplicsók





Megkérdeztem életem párját, szereti-e a hercegnő burgonyát. A választ borítékolni mertem, mégis meglepődtem. Kaptam egy jó nagy nemet. Hogy lehet nem szeretni??? Hiszen krúúúúmplííí! Ráadásul ezzel a zöldséggel eddig nem volt baja, szóval érthető, hogy hülyén néztem rá. Mivel volt még itthon egy kevés burgonya (kifli meg csak 2 db, ami ugyebár ebédre smafu), ezért arra gondoltam, kifogok én rajta - lesz, ami lesz. Miután bepusziltuk az 1-1 sütött kiflit (igen, már megint), előrukkoltam a frissen sült krumplicsókokkal. Ééés megetteee!!! Sőt mi több, összesen 3 darabot hagyott nekem, valamint közölte, hogy ez neki bizony ízlik! A fenti mennyiségből nekem 21 darab lett, és csak azért nem tartalmaz tojást, mert nem néztem utána, hogy készül valójában. Így olyanok is bátran ehetik, akik érzékenyek a tojásra, vagy elkészíthetjük akkor is, ha kifogytunk a csirke eme nagyszerű ajándékából.




Hozzávalók 2 személyre:

40 dkg burgonya (tisztítva mérve)

10 dkg magyaros ízű, tömlős sajtkrém

1,5 dkg puha vaj

1 csapott tk. őrölt csilipaprika

őrölt fekete bors

1 ek. majoránna



elkészítés:


  1. A krumplit meghámozzuk, felkockázzuk, sós vízben puhára főzzük, majd leszűrjük.
  2. Villával áttörjük, összekeverjük a többi hozzávalóval, és a masszát habzsákba töltjük.
  3. Sütőpapírral bélelt tepsire kb. 3 cm átmérőjű 3 cm magas halmokat formázunk belőle, és előmelegített sütőben pirosra sütjük.
sütési hőfok: 200°C
sütési mód: hőlégkeverés
sütési idő: 20 perc




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése