2012. július 30., hétfő

"Zutyult" krumpli






A zutyult krumpli igazából nálunk "a rakott krumpli". Azért viseli az "a" határozott névelőt, mert el sem tudom képzelni másként. Anya mindig így készítette, és én ezen, ill. sajtos-tejfölös tésztán nőttem fel, kivétel, ha apukámnál voltam.
Mivel Anya nem szerette, hogy a hagyományos rakott krumplihoz főtt krumpli kell, ill. azt sem, hogy mire elkészül, levet ereszt, ezért kitalálta ezt a módozatot, vagyis sült krumplival. Egyszerű, gyorsan elkészíthető. Sajnos nem valami esztétikus étel, mivel "zutyult", de mi tudjuk, hogy nagyon finom - nem nézegetjük, belapátoljuk.









Hozzávalók 3-4 személyre:

75 dkg krumpli (kisebb méretűek, tisztíva mérve)
6 tojás
10 dkg házi kolbász vagy szalámi
40 dkg tejföl
15 dkg trappista sajt (elhagyható)
mangalicazsír

elkészítés:

  1. A krumplit meghámozzuk, vékony szeletekre vágjuk és a zsírban megsütjük, mint amikor sültkrumplit készítünk.
  2. Közben a tojásokat megfőzzük, megpucoljuk, majd karikára szeljük. A kolbászt felkarikázzuk.
  3. A világospirosra sült krumplit alaposan lecsepegtetve átszedjük egy másik serpenyőbe, megsózzuk, beletesszük a kolbászcikkeket és hozzákeverjük a tejfölt.
  4. Ha a tejföltől már megpuhult a krumpli, óvatosan hozzáforgatjuk a főtt tojást is, összemelegítjük, majd tálaljuk.

Tipp:
Ha az ételt hamarabb elkészítjük, mint ahogy meg akarjuk enni, akkor melegítés céljából jénai tálba szedjük, megszórjuk pl. reszelt trappista sajttal, és alufóliával lefedve 180-200°C-os sütőbe tesszük, amíg jól átmelegszik.
















4 megjegyzés:

  1. Na jó, lehet, hogy nem éppen a legszebb étel a világon, de hogy oltári guszta, az biztos! Olyan jól néz ki, szinte érzem az ízét! Éhes lettem... Lapátolnám... Segítség! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aranyos vagy, köszönöm! :) Csak egy baj van, már erősen elmúlt dél, és én csak most értem haza. te meg eléheztél közben. Gyorsan melegítem és már teszem is a tányérodra. :)

      Törlés
    2. Az sosem baj, mert egy ilyen finom ebédre szívesen vártam. Meg amúgy is egy hős vagyok, "simán" kibírtam, de csak mert közben legeltettem a szemem. ...s közben arra a megállapításra jutottam, hogy te még az ilyen csalafinta ételeket is olyan klasszul tudod megörökíteni! :) Na nem dumálok tovább, köszönöm a küldeményt megyek lapátolni! ♥

      Törlés
    3. Kis Hősöm, sikerült mosolyt csalnod az arcomra. :) Bizony nem könnyű egy ilyen zutyulékot lefotózni, max. a tányérokkal tudok variálni. Ha sok rajta a tejföl, az nekünk ugyan jó, de a fotózandó étel szempontjából nem, mert nem látszik ki alóla. Ha meg beissza az egészet, akkor meg olyan kihűltnek tűnik. Nem jó ez sehogy, de legalább finom. :D Gyere együnk együtt, mert én is éhes vagyok, de nagyon!

      Törlés