2012. július 31., kedd

Epres joghurttorta





Újfent nyomatékosítanom kell, hogy nem vagyok tortaszakértő. Tényleg nem nagyon tudok kitalálni kreatívabbnál-kreatívabb sütirecepteket. Sokáig csak a megszokott muffinjaimmal hódítottam. Egészen addig, amíg ezt a tortát meg nem sütöttem. Mert ez volt az, amivel végérvényesen vasárnapi desszertfelelőssé avanzsáltam. Többnyire mások sütireceptjeiből dolgozom – a család nagy megelégedésére. A kényszer vitt rá, hogy ezúttal magam találjak ki valamit. Persze nem akartam őrült bonyolult tortával indítani, nehogy a kukában végezze. Az omlós tészta készítését nem tartottam bonyolultnak, jó párszor meg is birkóztam vele. Most is ezt a tésztát választottam, mert a hűtőben figyelő, lassan lejáró szavatosságú epres joghurthoz szerintem ez illett a legjobban. A zselatin fix jó barátom egy ideje, öröm vele dolgozni, és megint jó szolgálatot tett. A tortadíszítést pedig már nagyon vártam, mert a friss eper, amibe gyerekkorom óta szerelmes vagyok, csodásan használható dekorálásra, ill. ezzel a sütivel avattam fel életem első habzsákját!



Hozzávalók 18 cm-es tortaformához:

Tésztához:
5 dkg hideg vaj
8 dkg liszt
4 dkg porcukor
1 tojássárgája

Krémhez:
80-85 dkg epres joghurt
15 dkg mascarpone (elmaradhat)
2,5 dl tejszín
cukor ízlés szerint
1-2 cs. istant zselatin fix
1 citrom reszelt héja
1-2 ek citromlé

Díszítéshez:
1 dl tejszín
porcukor (ízlés szerint)
½ cs. habfixáló
Amarettini keksz (elmaradthat)
eperszemek (ízlés szerint)

elkészítés:
  1. A tésztához a hozzávalókat összegyúrjuk, majd folpackba csomagoljuk és fél óráig hűtőben pihentetjük. Ezután kör alakúra kinyújtjuk.
  2. Egy kapcsos tortaforma aljára sütőpapírt kapcsolunk, belefektetjük a tésztát és előmelegített sütőben világosbarnára sütjük.
  3. A sütőpapírt óvatosan lehúzzuk a tésztáról, a lapot visszatesszük a forma aljára, majd visszakapcsoljuk rá a sütőforma peremét.
  4. A krémhez a gyümölcsjoghurtot robotgép segítségével  elkeverjük a tejszínnel, a mascarpone-val, a cukorral, a citrom héjával és a citromlével, majd beledolgozzuk a zselatin fixet. (Előfordulhat, hogy nem elegendő 2 csomag, ilyenkor tegyünk bele még egyet.)
  5. A krémet a kihűlt tésztalapra kanalazzuk, a tetejét elsimítjuk és pár órán át hűtőben dermesztjük.
  6. Tálalás előtt a tortát körben egy késsel elválasztjuk a sütőforma peremétől, majd a tetejét felvert tejszínnel, friss eperrel (és rusztikusra tört Amarettini keksszel) díszítjük.

sütési hőfok: 170°C
sütési mód: alul-felül sütés
sütési idő: 15 perc







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése